Veřejné zakázky pro dodavatele: jak správně podat nabídku
Obchodní a občanské právo (seminář)
Lektor/lektoři
Mgr. Michal Čermák
působí jako právník na Českém vysokém učení technickém v Praze, je majitelem poradenské společnosti Čermák Consulting, s.r.o. a působí jako externí konzultant v oblastech složitých veřejných zakázek u řady zadavatelů. Ve své praxi se zaměřuje zejména na veřejné zakázky na informační systémy a stavební práce. V minulosti byl ředitelem úseku veřejných zakázek Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.
Odborný program
Podání nabídky do zadávacího řízení vzbuzuje v mnoha dodavatelích obavy nebo přímo nechuť – příčinou bývá často obava z byrokratické zátěže, náročnosti požadavků zadavatelů na nabídky a v neposlední řadě i komplikovanost zadávacích řízení vedených dle zákona o zadávání veřejných zakázek. Správně podaná, sebevědomá nabídka dodavatele je však půlkou úspěchu na jeho cestě k získání veřejné zakázky. Na velmi prakticky pojatém semináři (konkrétní příklady z bohaté praxe lektora) se účastníci seznámí s postupy správného podání nabídky, ale se svými možnosti obrany, pokud by požadavky zadavatelů přemrštěné.
Seminář je určen primárně dodavatelům a jejich potřebám, ku prospěchu může být však i zadavatelům, kteří problematiku mohou nahlédnout z perspektivy dodavatelů a svá zadávací řízení oprostit od nadbytečných prvků a tím svá zadávací řízení zatraktivnit.
Program semináře:
- Elektronické a listinné podávání nabídek – povinnosti dle zákona o zadávání veřejných zakázek, rozdíl, úskalí, příklady z praxe;
- Elektronický a listinný dokument – rozdíly, problematika originálů a kopií;
- Kdy je a kdy není třeba podávat do nabídky originál dokumentu? – příklady;
- Originály dokumentů a nabídka, aneb jak si zbytečně nepřidělávat práci – rozdíly mezi elektronickými a listinnými originály dokumentů, proč netisknout a poté neskenovat dokumenty do nabídky, co to je vlastně originál dokumentu atp.;
- Podávání nabídek skrze elektronické nástroje – problémy a úskalí, příklady;
- Vzorek a nabídka – předkládání vzorků, včetně hmotných a rozměrných vzorků jako součástí nabídky – účel, úskalí a rizika, příklady;
- Vysvětlení a doplnění nabídek – za jakých okolností lze nabídku vysvětlit a doplnit a za kterých nelze – příklady, diskuse;
- Složení jistoty, zadávací lhůta, originály bankovní záruky – účel, příklady z praxe;
- Splnění povinnosti předložit originály dokumentů před podpisem smlouvy s vybraným dodavatelem, problematika konverze dokumentů, problematika elektronických podpisů;
- Přehnané požadavky zadavatele na formu a obsah nabídky – jak se bránit.
Očekává se živá a bohatá diskuse lektora s účastníky semináře založená na jejich vlastních zkušenosti a kazuistice.