Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty
Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty

Jak provést řádně inventarizace majetku a závazků jako součást přípravy na účetní závěrku k 31. 12. 2017

Daně, účetnictví (seminář)

Termín

Den/dny konání
Č. termínu
MístoObjednávky
07.11.2017
9.00 - cca 14.00
    —
17307

budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1
Novotného lávka 5, Praha 1

Detaily/doprava
Metrem trasa A: výstupní stanice Staroměstská, odtud pěšky směr Karlův most. Tramvají: na stanici Národní divadlo nebo náměstí Jana Palacha a dále pěšky směrem ke Karlovu mostu.
GPS: 50°5'7.496"N, 14°24'47.861"E

Mapa

Termín není aktuální

Lektor/lektoři

Ing. Jiří Vrba

člen Výkonného výboru KAČR, auditor, soudní znalec

Odborný program

  • Požadované cíle – priorita vlastnického přístupu k majetku
    • Formální a věcné přístupy k provádění inventarizace dříve a dnes
    • Zvýšení jistoty vlastníků o stavu a pohybu majetku – reakce na potřeby vlastníka (varianty a možnosti/nutnosti mimořádné inventarizace)
    • Ostatní nepřímé vazby z obchodních vztahů – podmínka správnosti nabytí (pozbytí) majetku správně provedenou inventarizací
    • Vlivy nového občanského zákoníku (NOZ) a zákona o obchodních korporacích (ZOK) s účinností od 1. 1. 2014 („péče řádného hospodáře“: §159 NOZ)
    • Příklady z praxe k provedení inventarizací (krádeže a vloupání, nákup podniku, přeměny, prodej, převody/vypořádání obchodního podílu, apod.)
  • Vymezení zákonných povinností v aktuálním znění zákona/prováděcích předpisech
    • Výchozí požadavky dle zákona o účetnictví a prováděcích předpisů
    • Rozšíření požadavků na provedení inventarizací
    • Vyhláška o inventarizaci majetku a závazků - č. 270/2010 Sb., ve znění změn od 1. 1. 2016 (vymezení účetních jednotek, kterých se tato vyhláška týká, případné využití pro metodickou podporu i u podnikatelů)
    • Prováděcí předpisy (vyhlášky: 500, 504, 410 – pro různé typy účetních jednotek, české účetní standardy – pro různé typy účetních jednotek)
    • Aplikace v praxi - viz vyjmenované předpisy (různé přístupy vlastníků)
  • Obsah a forma vnitřní normy na provádění inventarizací
    • Návod jak jednoduše a prakticky připravit vnitřní postupy – možné podklady: Vyhláška č. 155/1971 Sb., Vyhláška č. 270/2010 Sb., v aktuálním znění.
    • Reakce na rozvoj informačních technologií a výpočetní techniky ve vazbě na pořizování fyzických soupisů a výsledků vypořádání inventarizací
    • Návaznosti na harmonogram roční účetní závěrky
    • Přípravné práce
    • Průběh inventarizací
    • Vyhodnocení a proúčtování inventarizačních rozdílů
  • Proúčtování inventarizačních rozdílů – praktické příklady
    • Účetní a daňové dopady při zúčtování inventarizačních rozdílů
    • Proúčtování záměn – správná dokumentace a proúčtování
    • Problematika přirozených úbytků zásob (sestavení speciální normy)
    • Daň z přidané hodnoty a manko (v rámci norem/nad normu)
    • Věcné a formální náležitosti - průkaznost celkové dokumentace
  • Návody postupů inventarizací u jednotlivých okruhů majetku
    • Specifika u aktiv (odepisovaná, neodepisovaná)
    • Specifika u pasiv
    • Majetek cizí - v podrozvahové evidenci (viz novela § 30, odst. 8 zákona o účetnictví)
    • Majetek zapůjčený a vypůjčený – příklady z praxe
  • Auditor – vymezení práv a povinností k problematice inventarizace
    • Povinnosti vyplývající z novely zákona č. 93/2009 Sb., ve znění zákona č. 299/2016 Sb.
    • Obecné přístupy auditora
    • Pravidla, podle kterých auditor ověřuje správnost postupů při inventarizacích
    • Vazby na výrok auditora z hledisek úplnosti, správnosti a průkaznosti provedených inventarizací
  • Nedostatky zjišťované při provádění a vypořádání výsledků inventarizací
    • Nedostatečná připravenost
    • Neprůkaznost inventarizací
    • Neúplnost inventarizací
    • Proúčtování inventarizací – úroveň celkové dokumentace a průkaznost účetních záznamů
    • Možné trestněprávní důsledky nedostatečné dokumentace (účetního záznamu) v souvislosti s proúčtováním výsledků inventarizací
  • Diskuse a závěr
    • Praktické příklady z praxe
    • Jednotlivé typy odpovědností za škodu vyplývající ze zákoníku práce
    • Možnosti vymáhání mank a škod
    • Stanovení správné ceny pro vymáhání mank a škod
    • Případy soudních vymáhání schodků na svěřených hodnotách
    • Judikát: inventurní manko a DPH

Informace pro účastníky seminářů

nahoru

Nákupní košík

Nákupní košík je prázdný.

Přihlášení

Odběr novinek

Odhlásit