Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty
Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty

Inventarizace jako součást přípravy na účetní závěrku k 31. 12. 2011

Daně, účetnictví (seminář)

Termín

Den/dny konání
Č. termínu
MístoObjednávky
08.11.2011
9.00 - cca 14.00
    —
11203

Kongresové centrum Praha
5. května 65, Praha 4

Detaily/doprava
Metrem trasa C: výstupní stanice Vyšehrad, vstup do budovy hlavním vchodem č. 10 z jižní strany budovy (strana budovy situovaná směrem k Praze 4, směr Brno), nebo vchodem č. 5 ze severní strany budovy (strana budovy orientovaná směrem k Praze 1, směr centrum).
GPS: 50°3'41.891"N, 14°25'43.668"E

Mapa

Termín není aktuální

Lektor/lektoři

Ing. Jiří Vrba

člen Výkonného výboru KAČR, auditor, soudní znalec

Odborný program

1. Požadované cíle – priorita vlastnického přístupu k majetku

  • Formální a věcné přístupy k provádění inventarizace dříve a dnes
  • Zvýšení jistoty vlastníků o stavu a pohybu majetku – reakce na potřeby vlastníka (varianty a možnosti/nutnosti mimořádné inventarizace)
  • Ostatní nepřímé vazby z obchodních vztahů – podmínka správnosti nabytí (pozbytí) majetku správně provedenou inventarizací
  • Příklady z praxe k provedení inventarizací (krádeže a vloupání, nákup podniku, přeměny, prodej, převody/vypořádání obchodního podílu, apod.)

2. Vymezení zákonných povinností v aktuálním znění zákona/prováděcích předpisech

  • Výchozí požadavky dle zákona o účetnictví v platném znění – novela č. 304/2008 Sb., návaznosti na provádění inventarizací vybraného majetku u některých účetních jednotek (vybrané účetní jednotky spravující kulturní památky, sbírky muzejní povahy a archeologické nálezy – viz nové ustanovení: § 29, odst. 4 a § 30, odst. 5, s účinností od 1.1.2010)
  • Novela zákona ve znění zák. č. 410/2010 Sb. - § 30, odst. 8: „rozšíření shodných požadavků na provedení inventarizací včetně podrozvahových účtů s účinností od 1.1.2011“
  • Nová vyhláška o inventarizaci majetku a závazků - č. 270/2010 Sb., s účinností od 1.1.2011:
  • vymezení účetních jednotek, kterých se bude tato vyhláška týkat
  • event. využití již pro inventarizace v roce 2010 je možné
  • případné využití pro metodickou podporu i u podnikatelů
  • Prováděcí předpisy:
  • vyhláška (pro různé typy účetních jednotek)
  • české účetní standardy (pro různé typy účetních jednotek)
  • Aplikace v praxi - viz vyjmenované předpisy (různé přístupy vlastníků)

3. Obsah a forma vnitřní normy na provádění inventarizací

  • Návod jak jednoduše a prakticky připravit vnitřní postupy – možné podklady:
  • Vyhláška č. 155/1971 Sb.
  • Vyhláška č. 270/2010 Sb.
  • Reakce na rozvoj informačních technologií a výpočetní techniky ve vazbě na pořizování fyzických soupisů a výsledků vypořádání inventarizací
  • Návaznosti na harmonogram roční účetní závěrky
  • Přípravné práce
  • Průběh inventarizací
  • Vyhodnocení a proúčtování inventarizačních rozdílů

4. Proúčtování inventarizačních rozdílů – praktické příklady

  • Účetní a daňové dopady při zúčtování inventarizačních rozdílů
  • Proúčtování záměn – správná dokumentace a proúčtování
  • Problematika přirozených úbytků zásob (sestavení speciální normy)
  • Změny vyplývající z pokynu D-300 k dani z příjmů
  • Věcné a formální náležitosti - průkaznost celkové dokumentace

5. Návody postupů inventarizací u jednotlivých okruhů majetku

  • Specifika u aktiv (odepisovaná, neodepisovaná)
  • Specifika u pasiv
  • Majetek cizí - v podrozvahové evidenci (viz novela § 30, odst. 8 zákona o účetnictví)
  • Majetek zapůjčený a vypůjčený – příklady z praxe

6. Auditor – vymezení práv a povinností k problematice inventarizace

  • Povinnosti vyplývající ze zákona č. 93/2009 s účinností od 14.4.2009
  • Obecné přístupy auditora
  • Pravidla, podle kterých auditor ověřuje správnost postupů při inventarizacích
  • Vazby na výrok auditora z hledisek úplnosti, správnosti a průkaznosti provedených inventarizací

7. Nedostatky zjišťované při provádění a vypořádání výsledků inventarizací

  • Nedostatečná připravenost
  • Neprůkaznost inventarizací
  • Neúplnost inventarizací
  • Proúčtování inventarizací – úroveň celkové dokumentace a průkaznost účetních záznamů
  • Možné trestně-právní důsledky nedostatečné dokumentace (účetního záznamu) v souvislosti s proúčtováním výsledků inventarizací

8. Diskuse a závěr

  • Praktické příklady z praxe
  • Jednotlivé typy odpovědností za škodu vyplývající z novely zákoníku práce
  • Možnosti vymáhání mank a škod
  • Stanovení správné ceny pro vymáhání mank a škod
  • Případy soudních vymáhání schodků na svěřených hodnotách

Informace pro účastníky seminářů

nahoru

Nákupní košík

Nákupní košík je prázdný.

Přihlášení

Odběr novinek

Odhlásit