Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty
Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty

Kontrola příjmů a majetku
(příklady zjišťovaných nedostatků)

Daně, účetnictví - nezisková sféra (dvoudenní seminář)

Termín

Den/dny konání
Č. termínu
MístoObjednávky
07.12.2010, 14.12.2010
9.00 - cca 13.00 po oba dny
    —
10197

budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1
Novotného lávka 5, Praha 1

Detaily/doprava
Metrem trasa A: výstupní stanice Staroměstská, odtud pěšky směr Karlův most. Tramvají: na stanici Národní divadlo nebo náměstí Jana Palacha a dále pěšky směrem ke Karlovu mostu.
GPS: 50°5'7.496"N, 14°24'47.861"E

Mapa

Termín není aktuální

Lektor/lektoři

Ing. Miroslava Pýchová

kontrolorka a metodička pro finanční kontrolu u státních orgánů, územních samosprávných celků a příjemců dotací, s praxí v postupu podle zákona o státní kontrole již od roku 1992

Certifikace/Akreditace

Průběžné vzdělávání MV ČR

Seminář je akreditován Ministerstvem vnitra ve smyslu zákona č. 312/2002 Sb. jako průběžné vzdělávání.

Odborný program

Seminář je určen pro pracovníky, kteří provádějí kontrolu nebo interní audit, ekonomy a jiné profese v obcích, krajích, příspěvkových organizacích, státních orgánech a dalších organizacích a rovněž pro pracovníky, kteří přezkoumávají hospodaření obcí. Zúčastnit se mohou také členové kontrolních a finančních výborů zastupitelstva obce nebo kraje. Výklad bude obsahovat rozbor problémových situací z praxe. Účastníci obdrží písemný materiál zpracovaný lektorkou.

Společná charakteristika odborného programu obou dní:

  • Procvičení aplikace některých ustanovení platných právních předpisů.
  • Seznámení s nedostatky zjišťovanými v hospodaření orgánů veřejné správy a dalších organizací a upozornění na rizika.

1. den:

  • Právní úprava hospodaření orgánů veřejné správy na úseku příjmů.
  • Postup zjišťování, zda jsou finanční operace v souladu s právními předpisy.
  • Jak se orientovat v právních předpisech a rozumět některým pojmům – „obdobně, přiměřeně, zejména“ aj.
  • Nedostatky v zajišťování a evidenci příjmů.
  • Postup při kontrole pohledávek.
  • Uplatňování náhrady škody způsobené zaměstnanci.

2. den:

  • Právní úprava hospodaření s majetkem státu, obcí, krajů a příspěvkových organizací.
  • Postup zjišťování, zda jsou majetkové operace v souladu s právními předpisy.
  • Kontrola nakládání a hospodaření s majetkem.
  • Kontrola efektivního využívání a ochrany majetku.
  • Používání majetku v rozporu s úkoly orgánu veřejné správy.
  • Povinnosti na úseku inventarizace stanovené v zákoně o účetnictví a dalších právních předpisech.
  • Doplnění informací o nových a novelizovaných právních předpisech o hospodaření.

Kurz volně navazuje na jednodenní seminář konaný dne 9. listopadu 2010 Jak postupovat při kontrole hospodaření, který se zabývá zjišťovací fází kontroly nebo auditu, tj. výkazy, dalšími dokumenty a prvotními doklady o  jednotlivé finanční nebo majetkové operaci.

Podle zákona o DPH je cena tohoto semináře pro účastníky z územně samosprávných celků osvobozena od DPH.

Informace pro účastníky seminářů

nahoru

Nákupní košík

Nákupní košík je prázdný.

Přihlášení

Odběr novinek

Odhlásit