Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty
Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty

Elektronická fakturace a využití elektronického podpisu v účetnictví

Daně, účetnictví (seminář)

Termín

Den/dny konání
Č. termínu
MístoObjednávky
08.04.2014
9.00 - cca 14.30
    —
14169

budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1
Novotného lávka 5, Praha 1

Detaily/doprava
Metrem trasa A: výstupní stanice Staroměstská, odtud pěšky směr Karlův most. Tramvají: na stanici Národní divadlo nebo náměstí Jana Palacha a dále pěšky směrem ke Karlovu mostu.
GPS: 50°5'7.496"N, 14°24'47.861"E

Mapa

Termín není aktuální

Lektor/lektoři

Doc. Ing. Ladislav Mejzlík, Ph.D.

absolvovent VŠE v Praze, kde pracoval v letech 2006 – 2014 jako vedoucí katedry finančního účetnictví a auditingu, v letech 2014 – 2018 byl dvakrát zvolen děkanem Fakulty financí a účetnictví VŠE v Praze a od roku 2022 je proděkanem fakulty. Od roku 1993 je statutárním auditorem Komory auditorů ČR a v letech 2010 – 2014 byl dvakrát zvolen jejím prvním viceprezidentem, v roce 2022 jejím prezidentem. Zastupuje Fakultu financí a účetnictví VŠE v Praze v Národní účetní radě. Je členem European Accounting Association a American Accounting Association. Odborně se specializuje na regulaci a harmonizaci účetnictví v mezinárodním měřítku a na oblast využití informačních a komunikačních technologií v účetnictví a auditingu a v těchto oblastech je znám přednáškovou a publikační činností. Je dlouholetým členem poradní skupiny Ministerstva financí ČR pro účetnictví a podílel se na přípravě nového zákona o účetnictví. Rovněž je členem a předsedou výborů pro audit, pracuje v redakčních radách odborných časopisů a je členem vědeckých rad vysokých škol.

Certifikace/Akreditace

Certifikát IES

Kurz je certifikován mezinárodní společností International Education Society (IES). Účastníci mají možnost získat mezinárodní certifikát IES. Certifikáty jsou standardně vydávány v anglickém a úředním jazyce. K dispozici mohou být i oficiální překlady do dalších jazyků (němčina, francouzština, italština, portugalština a další). Vydání certifikátu je zpoplatněno společností IES.
Podrobnosti...

Odborný program

Seminář je vhodný pro odborné pracovníky jak z oblasti účetnictví, tak i z oblasti informačních technologií, implementátory a tvůrce programového vybavení a pracovníky managementu určující taktické a strategické postupy v oblasti zpracování a komunikace účetních dat prostřednictvím ICT, kteří se chtějí seznámit souhrnně s hlavními otázkami digitalizace účetních záznamů, elektronické fakturace, využívání elektronického podpisu v účetnictví, daních a při komunikaci mezi účetními jednotkami a s orgány veřejné moci.

Obsah semináře:

  • Právní regulace využití ICT v účetnictví v zákoně o účetnictví – účetní záznamy, jejich formy a převody mezi nimi. Průkaznost a archivace účetních záznamů. Podpisový a identifikační záznam.
  • Podstata fungování elektronického podpisu z pohledu uživatele, nezbytné předpoklady pro jeho využívání. Zákon o elektronickém podpisu – formy elektronického podpisu, poskytovatelé certifikačních služeb, certifikáty. Uznávání elektronického podpisu.
  • Využití elektronického podpisu při elektronické fakturaci a v účetnictví. Oběh a archivace elektronických účetních záznamů. EDI, možnosti, výhody, rizika; možné přístupy k řešení v informačních systémech podniků, legislativní požadavky.
  • Průkazné doručení elektronické faktury. Datové schránky, elektronická komunikace s úřady, elektronická daňová přiznání, elektronické dokumenty pro sbírku listin obchodních rejstříků apod.
  • Počítačová čitelnost elektronických faktur – formáty XML pro výměnu elektronických dat.

Informace pro účastníky seminářů

nahoru

Nákupní košík

Nákupní košík je prázdný.

Přihlášení

Odběr novinek

Odhlásit