Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty
Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty

Právní aspekty reklamy

Obchodní a občanské právo (seminář)

Termín

Den/dny konání
Č. termínu
MístoObjednávky
09.12.2009
9.00 - cca 14.00
    —
9218

budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1
Novotného lávka 5, Praha 1

Detaily/doprava
Metrem trasa A: výstupní stanice Staroměstská, odtud pěšky směr Karlův most. Tramvají: na stanici Národní divadlo nebo náměstí Jana Palacha a dále pěšky směrem ke Karlovu mostu.
GPS: 50°5'7.496"N, 14°24'47.861"E

Mapa

Termín není aktuální

Lektor/lektoři

Doc. JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.

docentka na Katedře obchodního práva Právnické fakulty Masarykovy univerzity, advokátka (LEGATO advokátní kancelář).

Odborný program

Seminář je určen zejména pro reklamní agentury, velké „hráče“ na trhu, ale i malé a střední podniky, advokáty, advokátní koncipienty, soudce, podnikové právníky a širokou odbornou veřejnost.

  • reklama a obchodní zákoník (nekalá reklama - podmínky generální klauzule nekalé soutěže, tzv. soudcovské skutkové podstaty nekalé soutěže týkající se reklamy – např. nepřiměřené formy lákání zákazníků, nepřiměřené obtěžování zákazníků, reklama parazitující na reklamním sloganu jiného soutěžitele, reklamy využívající nedovolené motivy a další, tzv. zvláštní skutkové podstaty nekalé reklamy - klamavá reklama, srovnávací reklama, právní prostředky ochrany proti nekalé reklamě, aktuální judikatura Nejvyššího soudu ČR)
  • reklama a občanský zákoník (reklama a ochrana osobnosti fyzických osob a názvu a dobré pověsti právnických osob)
  • reklama a autorský zákon (ochrana reklamy jakožto autorského díla)
  • reklama a zákon o regulaci reklamy – obecné a zvláštní restrikce na reklamu, dozor nad dodržováním zákona
  • reklama a zákon o ochraně spotřebitele – tzv. nekalé obchodní praktiky
  • další veřejnoprávní předpisy vztahující se na reklamu (tiskový zákon, zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání, zákon o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích)
  • zvláštní druhy nedovolené reklamy – reklama skrytá (včetně problematiky tzv. product placement), podprahová reklama, nevyžádaná reklama, reklama operující s nedovolenými motivy (motiv strachu, národnostní, rasové, erotické, náboženské prvky v reklamě apod.)
  • tzv. sociální reklama – právní regulace a příklady z praxe
  • tzv. Etický kodex reklamy 2008
  • rozhodovací praxe Arbitrážní komise Rady pro reklamu
  • příklady z praxe – diskuze nad právně a eticky spornými reklamami
  • právní aspekty reklamy v EU (směrnice Evropského parlamentu a Rady 2006/114/ES o klamavé a srovnávací reklamě – kodifikované znění, směrnice Evropského parlamentu a Rady o nekalých obchodních praktikách ve vztazích mezi podnikateli a spotřebiteli 2005/29/ES, směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/65/ES, kterou se mění tzv. televizní směrnice, stručný pohled na rozhodovací praxi Evropského soudního dvora)

Informace pro účastníky seminářů

nahoru

Nákupní košík

Nákupní košík je prázdný.

Přihlášení

Odběr novinek

Odhlásit