Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty
Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty

Právní aspekty reklamy

Obchodní a občanské právo (seminář)

Termín

Den/dny konání
Č. termínu
MístoObjednávky
25.05.2009
9.00 - cca 14.00
    —
9070

budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1
Novotného lávka 5, Praha 1

Detaily/doprava
Metrem trasa A: výstupní stanice Staroměstská, odtud pěšky směr Karlův most. Tramvají: na stanici Národní divadlo nebo náměstí Jana Palacha a dále pěšky směrem ke Karlovu mostu.
GPS: 50°5'7.496"N, 14°24'47.861"E

Mapa

Termín není aktuální

Lektor/lektoři

Doc. JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.

docentka na Katedře obchodního práva Právnické fakulty Masarykovy univerzity, advokátka (LEGATO advokátní kancelář).

Odborný program

Seminář je určen zejména pro reklamní agentury, obchodní společnosti, advokáty, soudce, podnikové právníky apod.

  • reklama podle obchodního zákoníku (nekalá reklama - podmínky generální klauzule nekalé soutěže, tzv. soudcovské skutkové podstaty nekalé soutěže týkající se reklamy – např. nepřiměřené formy lákání zákazníků, nepřiměřené obtěžování zákazníků, reklama parazitující na reklamním sloganu jiného soutěžitele, tzv. zvláštní skutkové podstaty nekalé reklamy - klamavá reklama, srovnávací reklama, právní prostředky ochrany proti nekalé reklamě, aktuální judikatura Nejvyššího soudu ČR)
  • reklama a občanský zákoník (ochrana osobnosti)
  • zákon o regulaci reklamy – obecné a zvláštní restrikce na reklamu, dozor nad dodržováním zákona
  • zákon o ochraně spotřebitele – tzv. nekalé obchodní praktiky
  • další veřejnoprávní předpisy vztahující se na reklamu
  • zvláštní druhy nedovolené reklamy – reklama skrytá, tzv. product placement, nevyžádaná reklama, reklama operující s nedovolenými motivy (motiv strachu, národnostní, rasové, erotické, náboženské prvky v reklamě apod.), podprahová reklama
  • tzv. sociální reklama – právní regulace a příklady z praxe
  • tzv. Etický kodex reklamy 2008
  • příklady z praxe – diskuze nad právně a eticky spornými reklamami a nad rozhodovací praxí Arbitrážní komise pro reklamu
  • právní aspekty reklamy v EU (směrnice Evropského parlamentu a Rady 2006/114/ES o klamavé a srovnávací reklamě – kodifikované znění, směrnice Evropského parlamentu a Rady o nekalých obchodních praktikách ve vztazích mezi podnikateli a spotřebiteli 2005/29/ES, směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/65/ES, kterou se mění tzv. televizní směrnice, stručný pohled na rozhodovací praxi Evropského soudního dvora)

Informace pro účastníky seminářů

nahoru

Nákupní košík

Nákupní košík je prázdný.

Přihlášení

Odběr novinek

Odhlásit