Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty
Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty

Informační a komunikační technologie v účetnictví Elektronický podpis a projekt XBRL

Daně, účetnictví (seminář)

Termín

Den/dny konání
Č. termínu
MístoObjednávky
16.10.2006
9.00 - cca 14.30
    —
6160

budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1
Novotného lávka 5, Praha 1

Detaily/doprava
Metrem trasa A: výstupní stanice Staroměstská, odtud pěšky směr Karlův most. Tramvají: na stanici Národní divadlo nebo náměstí Jana Palacha a dále pěšky směrem ke Karlovu mostu.
GPS: 50°5'7.496"N, 14°24'47.861"E

Mapa

Termín není aktuální

Lektor/lektoři

Doc. Ing. Ladislav Mejzlík, Ph.D.

absolvovent VŠE v Praze, kde pracoval v letech 2006 – 2014 jako vedoucí katedry finančního účetnictví a auditingu, v letech 2014 – 2018 byl dvakrát zvolen děkanem Fakulty financí a účetnictví VŠE v Praze a od roku 2022 je proděkanem fakulty. Od roku 1993 je statutárním auditorem Komory auditorů ČR a v letech 2010 – 2014 byl dvakrát zvolen jejím prvním viceprezidentem, v roce 2022 jejím prezidentem. Zastupuje Fakultu financí a účetnictví VŠE v Praze v Národní účetní radě. Je členem European Accounting Association a American Accounting Association. Odborně se specializuje na regulaci a harmonizaci účetnictví v mezinárodním měřítku a na oblast využití informačních a komunikačních technologií v účetnictví a auditingu a v těchto oblastech je znám přednáškovou a publikační činností. Je dlouholetým členem poradní skupiny Ministerstva financí ČR pro účetnictví a podílel se na přípravě nového zákona o účetnictví. Rovněž je členem a předsedou výborů pro audit, pracuje v redakčních radách odborných časopisů a je členem vědeckých rad vysokých škol.

Odborný program

Seminář je vhodný pro ty odborné pracovníky, kteří se chtějí seznámit obecně souhrnně s problematikou využívání informačních a komunikačních technologií (ICT) v účetnictví. Jedná se o pracovníky jak z oblasti účetnictví, tak i z oblasti informačních technologií, implementátory a tvůrce programového vybavení a pracovníky managementu určující taktické a strategické postupy v oblasti zpracování a komunikace účetních dat prostřednictvím ICT. Kurz shrnuje aktuální problematiku využívání ICT v účetnictví a zaměřuje se zejména na regulační pravidla využití ICT v ČR a v mezinárodním měřítku. Podstatnou částí semináře je využití elektronického podpisu v účetnictví a mezinárodní projekt XBRL (Extensible Business Reporting Language) zaměřený na účetní výkaznictví na internetu a výměnu podnikových dat v otevřeném datovém formátu odvozeném z jazyka XML. Kurz nevyžaduje předchozí specifické odborné znalosti z oblasti účetnictví ani informačních technologií.

Obsah semináře:  Mezníky ve vývoji technologie vedení účetnictví, zpracování a výměna účetních dat prostřednictvím informačních a komunikačních technologií.  Právní regulace využití ICT v účetnictví, zákon o účetnictví, zákon o elektronickém podpisu a zákon o ochraně osobních údajů.  Elektronický podpis a jeho využití v účetnictví. Oběh a archivace elektronických účetních záznamů. Požadavky zákona o účetnictví.  Hodnocení a výběr vhodných programů pro vedení účetnictví, audit programů pro vedení účetnictví.  Projekt XBRL, podstata a účel, jurisdikce XBRL a taxonomie XBRL. XBRL International a spolupráce s Výborem pro mezinárodní účetní standardy IASB, prezentace účetních závěrek podle IFRS v XBRL.  Příklady implementace XBRL v zahraničí, projekt XBR v Evropské unii a možnosti uplatnění XBRL v ČR.

Informace pro účastníky seminářů

nahoru

Nákupní košík

Nákupní košík je prázdný.

Přihlášení

Odběr novinek

Odhlásit