Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty
Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty

Změny v provádění Intrastatu od 1. 1. 2022

Finanční právo (konzultační seminář)

Termín

Den/dny konání
Č. termínu
MístoObjednávky
03.11.2021
9.00 - cca 14.30
    —
20269

budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1
Novotného lávka 5, Praha 1

Detaily/doprava
Metrem trasa A: výstupní stanice Staroměstská, odtud pěšky směr Karlův most. Tramvají: na stanici Národní divadlo nebo náměstí Jana Palacha a dále pěšky směrem ke Karlovu mostu.
GPS: 50°5'7.496"N, 14°24'47.861"E

Mapa

Objednat


Vytisknout přihlášku

Lektor/lektoři

Ing. Jan Bílý

odborný rada v oddělení datové podpory statistiky zahraničního obchodu Českého statistického úřadu

Mgr. Veronika Trakalová

metodička Intrastatu v oddělení datové podpory zahraničního obchodu Českého statistického úřadu

Cena

Vložné: 2790 Kč/osobu (cena včetně 21% DPH)

Oběd(y): Oběd není zajištěn.

Odborný program

Seminář je určen všem, kteří se chtějí seznámit se všemi změnami a novinkami ve vykazování Intrastatu v roce 2022, které vyplývají z nařízení EU a Rady č. 2152/2019 o evropských podnikových statistikách a jeho prováděcího nařízení Komise 1197/2020, kterým se stanoví technické specifikace.

Cílem semináře je seznámit se a připravit na chystané změny, které spočívají nejen v nové povinnosti uvádět DIČ partnera a zemi původu na vývozu, ale také s řadou dalších novinek. Zvláštní pozornost bude věnována kódům povahy transakcí, které prošly výraznější obměnou. Na semináři budou uceleně a přehledně vyloženy ustanovení nového nařízení vlády, které bude účinné od 1. 1. 2022. V neposlední řadě budou účastníci semináře obeznámeni s problematikou zjednodušujícího hlášení (vykazování), které za splnění určitých podmínek umožňuje výraznější zjednodušení podávání hlášení Intrastatu.

Seminář je vhodný jak pro ty, které s Intrastatem začínají nebo by brzy mohli začít, stejně tak pro získání odpovědí na otázky těch, kteří Intrastat již zajišťují.

Účelem semináře je nejen umožnit těm, kteří právě začínají provádět Intrastat nebo předpokládají, že s ním brzy začnou, aby získali všechny potřebné informace a prameny k  vykazování údajů do Intrastatu. Současně má ale i konzultační formou seznámit ty, kteří již výkazy pro Intrastat vyhotovují, se správným a jednotným výkladem zejména těch ustanovení právních předpisů o Intrastatu, jejichž provádění v praxi činí zpravodajským jednotkám a jejich zástupcům největší potíže.

Využít ho tak mohou všichni, kteří obchodují s ostatními členskými státy Evropské unie, případně z nich dovážejí nebo do nich vyvážejí zboží z jiných důvodů a mají proto povinnost vykazovat údaje do Intrastatu, nebo jim může tato povinnost následně vzniknout. Stejně tak je vhodný i pro ty, kteří takové obchodníky zastupují při zpracování výkazů pro Intrastat.

Seminář bude konkrétně zaměřen na:

  • změny v Intrastatu účinné od 1. 1. 2022
  • nová terminologie
  • DIČ partnera a země původu ve směru vývozu
  • referenční období
  • vznik a zánik povinnosti k vykazování údajů do Intrastatu
  • zjednodušené hlášení
  • zboží sledované v Intrastatu
  • zboží nesledované v Intrastatu
  • způsoby předávání výkazů pro Intrastat celním orgánům
  • obsah a rozsah všech údajů vykazovaných do Intrastatu, s mimořádným zaměřením na fakturovanou hodnotu zboží, nové kódy povahy transakcí, třístranný obchod a kombinovanou nomenklaturu zboží
  • opravy a upřesňování údajů ve výkazech pro Intrastat
  • dobropisy
  • informace o kontrolách správného provádění Intrastatu, požadované dokumentaci při těchto kontrolách a sankcích za zjištěné chyby
  • dotazy účastníků k provádění Intrastatu a odpovědi na ně

Informace pro účastníky seminářů

nahoru

Nákupní košík

Nákupní košík je prázdný.

Přihlášení

Odběr novinek

Odhlásit