Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty
Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty

Stavební zákon a jeho prováděcí předpisy po významných novelách

Správní a trestní právo (seminář)

Lektor/lektoři

Ing. Marcela Pavlová

do října 2021 náměstkyně pro řízení sekce výstavby a veřejného investování Ministerstva pro místní rozvoj, spolupodílela se na legislativní přípravě novel stavebního zákona a prováděcích předpisů k němu a na novém stavebním zákonu, zkušební komisařka pro zvláštní část zkoušek odborné způsobilosti na úseku územního rozhodování, stavebního řádu a vyvlastnění

Ing. Tomáš Sklenář

spoluautor stavebního zákona, jeho novel a prováděcích vyhlášek k němu, spolupodílel se na návrhu nového stavebního zákona, člen rady Asociace pro urbanismus a územní plánování ČR, člen České společnosti pro stavební právo, přednášející na přípravě na zkoušky a člen zkušební komise pro ověřování zvláštní odborné způsobilosti pro správní činnost územního plánování, člen zkušební komise ČKAIT pro obor městské inženýrství, autor vymezení průmyslové zóny Kolín-Ovčáry (Automobilka Toyota), řešení lokalit pro bydlení a pro veřejnou infrastrukturu, podílel se na pořízení více jak 100 ÚPD a ÚPP. Dlouholetý zástupce ředitele a ředitel odboru územního plánování Ministerstva pro místní rozvoj.

Certifikace/Akreditace

Průběžné vzdělávání MV ČR

Seminář je akreditován Ministerstvem vnitra ve smyslu zákona č. 312/2002 Sb. jako průběžné vzdělávání.
Číslo/název akreditace: AK/PV-101/2013

Odborný program

Rozsáhlá novela stavebního zákona a souvisejících zákonů nabyla účinnosti 1. ledna 2018. Následně byly novelizovány prováděcí předpisy.

V době konání semináře již budou roční zkušenosti s praktickým uplatňováním novelizovaných právních předpisů, ale i s jejich vazbou na ustanovení nenovelizovaná. Po ročním období se upřesňují, někdy i posouvají a postupně stabilizují názory a výklady jednotlivých ustanovení. S tímto nejaktuálnějším upřesněným a mnohdy i novým pohledem budou komentovány hlavní části novelizovaných ustanovení.

Výklad bude zaměřen zejména na:

Na úseku územního plánování:

  • zkrácené postupy pořizování změn ÚPD, nejsou-li vyžadovány varianty řešení, možnost aktivního přístupu investora,
  • změny v nabývání účinnosti aktualizace PÚR, ZÚR a změn ÚP a RP,
  • nové požadavky na obsah územně plánovacích dokumentací,
  • územní plán s prvky regulačního plánu,
  • případy, kdy se nepoužijí územní plán nebo zásady územního rozvoje pro rozhodování a jak se v takových případech postupuje,
  • závazná stanoviska orgánů územního plánování a kdy nejsou potřeba,
  • kdy se nepřihlíží k stanoviskům a závazným stanoviskům dotčených orgánů,
  • rozhodování v nezastavěném území, vztah územního plánu a § 18 odst. 5 zákona,
  • rozhodování v územních rezervách,
  • po jaké době jsou územně plánovací dokumentace nepřezkoumatelné,
  • kdy smí investor nechat zpracovat územní studii a co je podmínkou jejího použití,
  • významné změny týkající se pořizování a obsahu územně analytických podkladů,

Na úseku územního rozhodování a stavebního řádu:

  • náležitosti závazných stanovisek dotčených orgánů,
  • majetkoprávní doklady pro umístění a povolení záměru,
  • námitky účastníků řízení a připomínky veřejnosti,
  • záměry, které nevyžadují územní rozhodnutí ani stavební povolení,
  • stavby, terénní úpravy a udržovací práce nevyžadující stavební povolení ani ohlášení,
  • jednoduché stavby, terénní úpravy a udržovací práce, u kterých postačí ohlášení,
  • územní řízení s posouzením vlivů na životní prostředí,
  • společné řízení,
  • společné řízení s posouzením vlivů na životní prostředí,
  • změny při ohlašování jednoduchých staveb, terénních úprav a udržovacích prací,
  • změny ve stavebním řízení a při uzavírání veřejnoprávní smlouvy nahrazující stavební povolení,
  • změny v kolaudaci staveb,
  • účast veřejnosti v řízeních podle stavebního zákona,
  • prováděcí vyhlášky a co z nich vyplývá nového.

Podstatná část semináře nebude pouhým komentováním jednotlivých ustanovení, ale bude zaměřena na praktickou aplikaci těch částí právních předpisů, které mohou vést ke zjednodušení a zkrácení postupů a na ty části stavebního zákona a prováděcích vyhlášek, které působí problémy v praxi. Okomentován bude i vztah stavebních předpisů a zákona o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury a infrastruktury elektronických komunikací. Součástí semináře bude i velký blok dotazů a odpovědí.

Seminář bude výjimečný i tím, že jeho lektoři jsou spoluautory právních předpisů jak na úseku územního plánování, tak na úseku územního rozhodování a stavebního řádu a pokrývají tedy celou problematiku stavebního zákona.

Seminář je určen pracovníkům stavebních úřadů, dotčených orgánů, pořizovatelům územně plánovací dokumentace, orgánům územního plánování vydávajícím závazná stanoviska, investorům, projektantům, právníkům působícím v oboru a všem, kterých se územní plánování a výstavba nějakým způsobem dotýká.

Pozn.: Podle zákona o DPH je cena tohoto semináře pro účastníky z územně samosprávných celků osvobozena od DPH. Seminář byl Českou komorou autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě (ČKAIT) ohodnocen 1 bodem.

Informace pro účastníky seminářů

nahoru

Nákupní košík

Nákupní košík je prázdný.

Přihlášení

Odběr novinek

Odhlásit