Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty
Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty

Zákoník práce se zaměřením na právní minimum pro personalisty

Pracovní právo (seminář)

Termín

Den/dny konání
Č. termínu
MístoObjednávky
19.11.2018
9.00 - cca 14.30
    —
18409

budova ČS VTS
Novotného lávka 5, Praha 1

Doprava na místo
Metrem trasa A: výstupní stanice Staroměstská, odtud pěšky směr Karlův most. Tramvají: na stanici Národní divadlo nebo náměstí Jana Palacha a dále pěšky směrem ke Karlovu mostu.
GPS: 50°5'7.496"N, 14°24'47.861"E

Mapa

Objednat


Vytisknout přihlášku

Lektor/lektoři

JUDr. Ladislav Jouza

advokát, rozhodce pracovních sporů podle oprávnění Ministerstva práce a sociálních věcí, spoluautor zákoníku práce, zákona o zaměstnanosti a dalších pracovněprávních předpisů, autor řady publikací z oblasti pracovního práva, za rok 2016 získal titul právník roku v oboru pracovního práva.

Cena

Vložné: 2390 Kč/osobu (cena včetně 21% DPH)

Oběd(y): Oběd není zajištěn.

Odborný program

Účelem semináře je poskytnout základní přehled o předpisech, s nimiž se personalisté zabývají. Jedná se např. o změny v zákoníku práce platné od 1. června 2018 a ve 2. pololetí 2018, včetně nařízení EU o ochraně osobních údajů (GDPR). Rovněž budou řešeny praktické problémy účastníků semináře.

Osnova semináře:

  • Změny v zákoníku práce
  • Nařízení EU o ochraně osobních údajů GDPR – první zkušenosti, problémy-řešení
  • Použití nového občanského zákoníku v personálních vztazích
  • Možnost zvýšení práv pro zaměstnance nad rámec zákoníku práce (možnosti použití principu co není zakázáno, je dovoleno)
  • Základní zásady pracovního práva a jejich použití v personální praxi – zásady ochrany veřejného pořádku
  • Proč mají ženy nižší mzdu než muži
  • Předpisy, které musí a může vydat zaměstnavatel
  • Základní požadavky na práci personalisty v oblasti před vznikem pracovního poměru a po vzniku pracovněprávního vztahu (příslib zaměstnání, výběrové řízení, správné pracovní smlouvy, DPČ a DPP)
  • Souběh funkcí statutárních orgánů
  • Jmenování, odvolání, sjednání odvolatelnosti, konkurenční doložky
  • Skončení pracovního poměru – úloha personalisty
  • Povinnosti personálního oddělení po skončení pracovního poměru
  • Výklad pojmu „nepřihlíží se“ a neplatnosti
  • Úloha a postavení personalisty v dalších oblastech pracovněprávního vztahu (náhrada škody, dovolená, pracovní doba, překážky v práci)
  • Řešení vad právního jednání a jejich následků (neplatná právní jednání, jednání, k nimž se nepřihlíží, nelegální práce, Švarc systém)
  • Personální aspekty práce z domova, při agenturním zaměstnávání a zapůjčení (dočasném přidělení) zaměstnance
  • Posuzování práv a povinností při přechodu z pracovněprávních vztahů
  • Rozšířené možnosti pro zaměstnávání cizinců
  • Návody na řešení pracovněprávních situací:
    • vznik pracovního poměru, kdo může být jmenován, kdy a jak sjednat odvolatelnost zaměstnance, platnost ústní pracovní smlouvy, místo výkonu práce ve vztahu k cestovním náhradám, sjednání dalších náležitostí při práci z domova, změna pracovní smlouvy ze zdravotních důvodů, možnost zápočtu příplatku za přesčasy do mzdy, problémy s pracovním poměrem na dobu určitou
    • skončení pracovního poměru – sjednání jiné délky výpovědní doby, možnost odchodného, neexistence pojmu „pracovní kázeň“ a vliv na skončení pracovního poměru, důvody pro zvýhodnění zaměstnanců v odstupném i v délce dovolené, individuální přístup k zaměstnancům, rozdílný rozsah nároků u zaměstnanců
  • Diskuse, odpovědi na dotazy účastníků

Informace pro účastníky seminářů

nahoru

Nákupní košík

Nákupní košík je prázdný.

Přihlášení

Odběr novinek

Odhlásit